czwartek, 19 lipca 2012

Pomysły na wyjazd????

Koleżanka mojej Basi w niedziele rano jedzie z dziadkami nad morze na kilak dni.
25 tego za to ja i Basia jedziemy do Krakowa gdzie jak na razie mamy w planach spędzić 10 dni.
Może wyjdzie mniej a może więcej o ile moja znajoma nas nie wywali:)
Dziewczyny zastanawiały się jak sobie uatrakcyjnić sobie wyjazd więc podpowiedziałam im by spisały sobie zadania. Pomysł się spodobał. na początku miały być to tylko zadania fotograficzne, czyli robienie zdjęć tematycznych, według wcześniej ustalonej listy. Im więcej z listy tym lepiej. A stwierdziły że najlepiej by lista miała punktów 100.  No ale same zdjęcia to mało więc powstała druga lista z zadaniami. Jeszcze są wymyślane kolejne pomysły na zdjęcia i na zadanie. Może ktoś podrzuci jakieś propozycje do listy jednej lub drugiej? Bo częściowo wymyśliły dziewczyny ale chciała bym im dorzucić coś od siebie:)

Od razu wyjaśnię punkt pierwszy :))))) Może dziwić dlaczego tak ale jakoś wyszło że i Basia i Ada od kilku lat jak gdzieś jadą pstrykają toi-toie. Kiedyś wyszło w sumie przez przypadek i stwierdziły że to takie hobbi:)))
A teraz obie ( jeszcze nie pełne) listy


  1. WC
  2. Coś wściekle różowego
  3. Zielsko w wodzie
  4. Faceta w słomkowym kapeluszu i klapkach
  5. kwiaciarnia
  6. przystojniak
  7. coś z góry
  8. coś z dołu
  9. schody
  10. coś słodkiego – kawaii  (razy 5)
  11. lody
  12. coś do jedzenia (lody się nie liczą)
  13. balon – balony
  14. coś niemieckiego
  15. --- włoskiego
  16. --- francuskiego
  17. Sklep z imieniem w nazwie
  18. okulary
  19. pusto
  20. tłoczno
  21. niebo
  22. Coś w barwach jakiejś flagi (polska się nie liczy)
  23. coś muzycznego
  24. morze / góry
  25. ptak
  26. grafitti
  27. coś cienkiego
  28. Coś grubego
  29. coś wysokiego
  30. pies
  31. stopy
  32. kubek
  33. Pomnik
  34. Coś bardzo barwnego (bardzo dużo kolorów)
  35. Coś co cię zaskoczyło
  36. Coś co w jakiś sposób kojarzy się z Japonią.
  37. odszukaj w nazwach (jakichkolwiek : sklepy, ulice, produkty) imion, nazwisk, pseudonimów swoich znajomych lub postaci z ulubionego anime / filmów/ książek.
  38. Z kapeluszem
  39. Ty ( z ręki)
  40. Biżuteria
  41. koło / okrąg

I lista druga:

 
1. Napisz 2 strony opowiadania ( nowe lub kontynuacja starego)
2 .Zapisz 3-5 złotych myśli (własnych)
3 .Uśmiechnij się do 3 obcych osób
4 .Wymyśl 2 powody każdego dnia dlaczego jest lepiej/ fajniej  „TU” a nie w domu
5 .Zjedz lody o smaku jakich jeszcze nigdy nie jadłaś
6 .Naucz się 10 słów w obcym języku (nie oszukiwać)
7 .Napisz ( wymyśl) 3 rymowanki o swoich znajomych
8 .Narysuj  coś co widzisz
9 .Rozwiązać krzyżówkę ( Basia ja cię błagam!!!!) ( pokazać po powrocie)
10. Kupić 3 pocztówki


Co do punktu 9...... Moja Basia czasami wpisuje co popadnie. Zostało jej to z wczesnego dzieciństwa gdzie dla zabawy wpisywała sobie jakiekolwiek słowa w kratki.  Pamiętam jak kiedyś na pytanie "człowiek pierwotny" wpisała " Judasz"

Podpowiecie coś? Pięknie proszę:)

6 komentarzy:

Joanna pisze...

Zdjęcia:
- kamień
- odbicie ( w wodzie, szybie, samochodzie...)
- drzwi jedyne w swoim rodzaju
- pocztówka z...
- artysta/artystka

Zadania:
-zmierz tiptopami pokój
- zrób doświadczenie: uśmiechaj się do wszystkich napotkanych osób i policz ilu odwzajemniło twój uśmiech
- zamknij oczy i na podstawie odgłosów z okolicy rozpoznaj 10 rzeczy
- najważniejsze: wypoczywaj !

Yoasia pisze...

Dodane:)

Gosia pisze...

super pomysł na wakacje - chyba i ja o czymś takim pomyślę :)
moje propozycje to: "wypasiony" plac zabaw, panorama miasta, widok z piętra (powyżej 5-go), tabliczkę z nazwą miejscowości, wytwórnię czegoś np. piekarnię (ale taką prawdziwą gdzie chleb pieką ;), trzy choinki stojące obok siebie, księżyc nad drzewami, nocą główną ulicę w mieście przy długim czasie naświetlania, "machacza" ogniem, coś ludowego, fontannę, obraz na wystawie, ładnie zaaranżowany balkon, przystanek autobusowy

a z zadań to może takie:
kupić trzy balony, nadmuchać je, przewiązać sznurkiem, narysować na nich uśmiechnięte twarzyczki i wręczyć trojgu dzieciom

pozdrawiam serdecznie :)

Yoasia pisze...

To z balonami super:) juz lista sporo urosła:) Dziękuje wam:)

Anonimowy pisze...

Droga Joasiu,
trafiłam tu nie przez przypadek ;) a wręcz mam link do tego bloga od Ciebie samej, ale to mało istotne ^^ istotne jest to, że po kilku silesiaca gdy znalazłam ten link postanowiłam wejść i co widzę? Twoja córka i jej koleżanką sporządzają listę do robienia zdjęć. Ja i grupka moich znajomych od dawna robimy sobie taki 'konkursy' na robienie zdjęć, z listą latamy po mieście i pstrykamy fotki. Mam nadzieję, że Twoją córką będzie miała równie dobrą zabawę jak i my mamy :)
os siebie mogę ci dorzucić osobę której nigdy nie udało mi się złapać
- łysy w okularach przeciwsłonecznych
oraz kilka innych wymagających trochę chodzenia pozycji, a przecież jedziecie do Krakowa żeby zwiedzać to bedziecie chodzić :)
- przewodnik po Krakowie
- zdjęcie z przypadkowym przechodniem
- stoisko z manga w przejściu na dworcu głównym PKP (jeżeli oczywiście dalej tam jest, bo dawno w Krakowie nie byłam)
- para zakochanych siedzaca na ławce w parku
- ziejący smok wawelski
- tramwaj z numerem 13
- Azjata turysta
:) mam nadzieję że dziewczynom się to spodoba :)

Gosia pisze...

hmm.. a może jeszcze: witraż, kolejkę za czymś (jak za komuny ;) ), oryginalnie ubranego człowieka, malarza przy pracy, znaną osobę, osobę niosącą bukiet kwiatów (min. 3 kwiatki), sezon ślubów jest to może coś z tym związanego - pojazd, parę młodą, obsypywanie ryżem, kasą(?), koszmarek architektoniczny ;)