niedziela, 5 lutego 2012

Zastępczo....gwiezdnie

W sumie miałam nie pisać bo .... no jakoś serca nie mam do tego teraz.
Ale pomyślałam że jednak coś wstawię. Nie,nic co zrobiłam. To taki wpis zastępczy.
Zdradzę mój mały sekret. Mam już od dość dawna (bo od kilku lat) taki sentyment niewyjaśniony do gwiazd. Zapisuje sobie zdjęcia jeśli tylko trafię na jakieś w necie.
Sama nie wiem czemu jakoś gwiazdki pokochałam.
Jest w nich coś magicznego i takiego.... sama nie wiem.
Z góry przepraszam że nie podaję stron czy autorów zdjęć ale zapisywałam
je nie myśląc o pokazywaniu.
Jeśli ktoś rozpozna swoje zdjęcie to niech da znać a ja albo podpiszę albo usunę fotkę.
Gwiazdki lubię różne. Czy to jako ozdoby, czy jako wzór na tkaninie, jakiś drobiazg, rysunek....

Gwiazda, star, yll , ulduz, зорка, звезда, hvězda, stjerne, täht, etoile, astre, estrella, ster, bintang,
réalta, stjörnu, スター, stella, zvaigzne, bintang, istilla, Stern, estrela, звезда, stea, hviezda, stjärnan, зірка, csillag.......





"Przyszłość(...)- jest to gwiazda obłąkana,
Co dnia ją trzeba tracić, co dnia szukać trzeba..."

Kordian


"Największą jego pociechą było patrzeć w niebo i gwiazdy, co też czynił często i przez długi czas, ponieważ odczuwał wtedy w sobie wielki zapał do służby Panu naszemu" - Opowieści Pielgrzyma


"Nocą nad miastem błyszczą gwiazdy i niebo stoi w płomieniach a ja stoję i szepczę bez sensu pogrążona w głupich marzeniach"


Zastanawiam się - rzekł - czy gwiazdy świecą po to,

żeby każdy mógł pewnego dnia znaleźć swoją.

(mały książę)


'Na najdalszej z gwiazd
Jak skarb
Tam ukryłam swoją miłość
Do najdalszej z gwiazd
Choć ty
Jesteś blisko'


Nic tak nie przybliża człowieka do Absolutu, jak widok rozgwieżdżonego nieba


widzisz tą gwiazdkę tam?
- tą tam?
- nie, tą obok. tą taką malutką i najjaśniejszą.. to ty .

Trzy rzeczy zostały z raju: gwiazdy, kwiaty i oczy dziecka.

— Alighieri Dante


Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami.

— Patrick Süskind (Pachnidło)


Samotna... stojąca pod niebem bez migających gwiazd...


a wieczorem siedzimy na dachu i jemy gwiazdy plastikową łyżeczką..


Wykupiłam bilet na końec tęczy by oglądać jak gwiazdzy wpadają do morza...


Chciałabym być spadającą gwiazdą i spełniać każde Twoje życzenie

-Dokąd panienko?
-Do gwiazd"

"Zbyt bardzo kocham gwiazdy by bac się nocy"


Tej nocy niebo w dreszczach od gwiazd mrugawicy
Kołysało swój bezmiar w sąsiednie bezmiary,
To w próżnię swe radosne unosząc pożary,
To zbliżając je znowu ku mojej źrenicy


Przeważnie ludzie są jak liść, co leci z wiatrem to tu, to tam, kręci się i wiruje, aż spadnie na ziemię. Inni zaś, nieliczni, są jak gwiazdy, które poruszają się stałym torem, nie dosięgnie ich żaden wiatr, w samych sobie znajdują prawo i drogę


[...] świat zawsze jest taki sam, ale czasem pojawia się na horyzoncie człowieka jakiś szczególny pochód gwiazd


Gwiazd, które widzimy na niebie, być może już nie ma. Dokładnie tak samo rzecz się ma z ideałami poprzedniego pokolenia.


Ten, kto nigdy nie odczuwał pragnienia, nic nie wie o istnieniu błogosławionych źródeł,
do których prowadzą gwiazdy.


I choćbyś ziemskiej drogi miał już dosyć, iść musisz dalej. By w mroku niepewnym samotna gwiazda, tobie przypisana miała oparcie. Drogowskaz spadania


Trzeba jeszcze mieć w sobie chaos, aby móc zrodzić tańczącą gwiazdę.


Nie mogę siebie nazwać wiedzącym. Byłem poszukującym i jestem nim dotąd,
nie szukam już jednak w gwiazdach i księgach, zaczynam bowiem słyszeć nauki,
którymi szemrze we mnie własna krew.



Biedny, kto gwiazd nie widzi bez uderzenia w zęby.


==================================
I takie też. Basi ten symbol przynosi szczęście.
Gwiazda Dawida






3 komentarze:

Unknown pisze...

mam poczucie, że takie gwiazdy mają moc ;-)

Karolcia pisze...

Ale masz piękną kolekcję gwiazd... :)

Zuzik pisze...

Cudne gwiazdki!:-)